vrijdag 7 februari 2014

Melbourne

Na een lange, vermoeiende reis zijn we dan eindelijk in Melbourne! We hadden ons voorgenomen om tijdens de tweede vlucht van Dubai  naar Melbourne lekker te gaan slapen, zodat we fris aan zouden komen, maar dat is helaas niet helemaal gelukt... Verder hebben we een prima reis gehad en lekker veel filmpjes gekeken. Op de eerste vlucht naar Dubai had Tessa super relaxte plekken bij de nooduitgang voor ons geregeld zodat we helemaal languit konden zitten. Ook had ze geregeld dat we aan het einde van de reis een taartje kregen van de stewardess, normaal voor pas getrouwde stellen, wat een heerlijk ontbijtje was op het vliegveld;)! De tweede vlucht naar Melbourne zaten we in het grootste passagierstoestel dat er is, alleen wat minder bewegingsvrijheid wegens een 'iets' te gezette en niet al te fris ruikende buurman..
Bij aankomst in Melbourne konden we helaas niet gelijk onze kamer in en dus moesten we ons nog een tijdje vermaken in de stad. Gezien onze gigantische jetlag kwamen we niet veel verder dan een parkje vlakbij het hotel, waar we gelijk zijn neergeploft. Gelukkig konden wel iets eerder onze kamer in, waarna we gelijk als een blok in slaap vielen. We hadden ons voorgenomen om einde van de middag op te staan, maar dit is helaas niet helemaal gelukt, we werden pas om half 7 wakker.. Toch vielen we na het eten gewoon weer in slaap, waardoor we de eerste dag niet veel meer gezien hebben dan onze hotelkamer. Door deze overdosis aan slaap werden we de volgende ochtend vroeg wakker en konden we op tijd de stad verkennen! Het was een super, super hete dag en dus besloten we om lekker naar het strand in St. Kilda te gaan. Echt zonnen durfden we met onze (vooral mijn) mega bleke huidjes nog niet goed aan, maar langs het strand lopen en fruitcocktails drinken was ook niet verkeerd! Echt een heel ontspannen en gezellige sfeer hing er in het badplaatsen, zeker een aanrader:)! Maar sowieso is Melbourne een hele relaxte stad. Alles is heel duidelijk te vinden, iedereen is vriendelijk en wil je overal mee helpen en niemand lijkt echt heel gehaast of ongeduldig te zijn. In de parken staan ook allemaal bbqs waar groepjes mensen de hele middag rondhangen en samen eten en drinken, heel gezellig!

Onze laatste dag in Melbourne was een lange en best wel slopende dag. Door onze jetlag waren we namelijk om half 6 al klaar wakker, terwijl we juist de hele nacht op moesten blijven aangezien we om 6 uur in de ochtend naar Tasmanië zouden vliegen. We vonden het zonde om daarvoor nog een hotelovernachting te boeken en dus moesten we om 10.00 uur uit checken. We waren dan ook weer vroeg op pad en hebben de andere delen van het centrum bekeken en ook even geshopt, uitverkoop!! In de middag zijn we naar Sealife geweest, een super groot aquarium met gigantisch veel soorten vissen, koralen en andere zeedieren. Het was nog veel mooier dan we hadden verwacht, dus ook echt een aanrader:)! Daarna begonnen we toch wel wat in te storten, maar we hadden nog een lange avond en nacht voor de boeg.. We waren van plan om na het eten nog naar de film te gaan, maar gezien onze conditie was de kans zeer groot dat we al tijdens de reclame in slaap zouden vallen, dus zijn we maar op tijd naar het vliegveld gegaan.
Vanmorgen vroeg (zaterdag) zijn we geland op Tasmanië en vanuit het vliegveld zag het er al fantastisch uit! We slapen in een heel gezellig hostel en voor zover we tot nu toe hebben meegemaakt zijn de mensen hier zelfs nog vriendelijker. We hebben na weer een nacht doorhalen toch nog maar even onze oogjes dicht gedaan en gaan zo de stad verkennen. Morgen de camper ophalen voor 10 dagen, spannend:D!! We zijn zo benieuwd naar de prachtige natuur en het kamperen hier!

Foto's volgen trouwens nog, want ik schrijf dit vanaf de iPad (er zijn hier helaas geen pc's beschikbaar).

Heel veel liefs van ons!!

1. Lieve Marco en Sofie! Fijn om te horen dat jullie zo goed aangekomen zijn, en al die verwennerij maakt zo'n lange reis een stukje draaglijker volgens mij haha! Het weinige slapen halen jullie vast wel snel genoeg weer in, en dan kunnen jullie gaan genieten van al het moois van Australië met jullie campertje (gaaf!!)! Het klinkt als een erg mooi en gastvrij land, met een heerlijk temperatuurtje (Ter vergelijking in Nederland; 6 graden, veel wind en de hele dag regen al twee dagen lang). Dus jullie boffen maar! Heeeel veel plezier en we zien de foto's wel verschijnen! Heel veel liefs, Nick en Janneke.

2. Net op tijd weg uit Melbourne! Het brandt er behoorlijk, hoorde ik op de radio. Groeten van Angelica